torsdag 27. august 2009

Travle dager..

Ja, nå ser det visst ut som sommeren er over (hvis vi kan kalle det sommer da...). Føles virkelig som høst ute nå ihvertfall.

Det har vært godt å ha en lang sommerferie slik at "batteriene" har fått ladet seg opp litt ;-)

Siste sommerferieuka ble tilbrakt på Sølen, der vi har hatt instruktørsamling med hovedfokus på brukstrening (hovedsaklig rundering for vår del..). I tillegg fikk vi to dager med lydighetskurs med Maria Hagström. Dette er en instruktør som ga mersmak, så jeg håper VELDIG på å kunne gå flere kurs for henne. Vil gjerne forsøke å få henne til å komme til østlandet til neste år, bare håper hun har tid ;-)
Jeg har fått mange tips og gode råd gjennom uken, og er kjempefornøyd! Det er for det meste Tayae jeg har trent med i Sølenuka. Vi har brukt mye tid på å utvikle lek, både med meg og med fremmede. Best å passe på slikt når man har så mange gode hjelpere ;-) (jeg er ikke spesielt vant til å bruke lek som belønning, så trenger litt trening på dette..)

Vi har fortsatt med mye av det vi har lært etter at vi kom hjem. Men runderingstrening har det dessverre blitt dårlig med pga mangel på tid :-( Det er liksom enklest å holde på med ting som man bare kan trene litt på i små porsjoner når man får ei gløppe. Leken holder vi på med, men nå har vi vel dratt ut alle tennene tror jeg, så hun har nesten ikke noe å holde igjen med - blir liksom litt "slapp" i bittet ;-) Ser jo at det kommer noen nye sterke tenner, så når de har fått vokst seg store og fine så blir det vel litt mere sving i sakene kanskje ;-)

Etter Sølenuka var det full fart med kursoppstarter i Oslo, Bærum og Hønefoss. Hadde egentlig tenkt å ha litt mindre kurs nå og heller trene mer med egne hunder, men ting går ikke alltid som planlagt (er vel dårlig til å planlegge..). Så vi får heller trappe ned litt når vi er ferdig med denne puljen ;-) Jeg føler veldig for å trene mer med egne hunder nå, så da må jeg nok bare bli flinkere til å prioritere fremover. Men det er jo også veldig hyggelig å holde kurs når man får så mange trivelige deltakere. Og ivrige og trivelige deltakere gir også lærdom og inspirasjon.
Jeg tror nok min største fiende når det gjelder hundetrening er mørke og kalde høstkvelder, for jeg er nok mer et vår og sommermenneske..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar